Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i preferències, entre altres tasques. Si continueu navegant entendrem que accepteu la nostra Política de privadesa. Més informació

Gremi de Tintorers i Bugaders de Barcelona

  • Cambiar a castellano
  • Switch to english

Accés als agremiats:

Actualitat

AUGMENT IVA GENERAL AL 21%

A partir de l'1 de setembre entrarà en vigor l'augment de l'IVA que passa a ser del 21%. Per tant totes les factures o tiquet-factura han d'incorporar aquest nou tipus. Aquest canvi pot produir alguns problemes segons la forma d'operar de cada establiment, en el sentit de com es liquida l'IVA cada trimestre.

La gran majoria d'establiments opten pel criteri de caixa a l'hora de liquidar trimestralment l'IVA, es a dir declarar com ingressos un cop cobrat el servei, i utilitzen el tiquet de recepció com a tiquet-factura i en la majoria de casos amb la frase "IVA inclòs".

Això fins a 31 d'agost no comporta cap problema a nivell econòmic ja que l'IVA liquidat coincideix amb el cobrat, però a partir de setembre sí pot fer reduir el preu del servei sinó es prenen les mesures oportunes.


Exemple: un tiquet de 121 euros IVA INCLÒS de 20 de juliol de 2012 que es cobra el 5 de setembre i es declara com ingrés en el 3er trimestre de 2012.

Total IVA Inclòs (20/07/12)            118,00  (Servei 100,00 IVA 18% 18,00)

Liquidació IVA (3er Trim 2012)  118,00  (Servei   97,52 IVA 21% 20,48)


Si no es prenen mesures prèvies es pot comprovar que haurem de pagar més IVA i per tant el preu del servei queda reduït en un 2,48%.

Es recomana doncs que a les recepcions realitzades abans de l'1 de setembre cal avisar al client d'aquesta pujada de l'IVA i fer constar en el tiquet els preus "IVA NO inclòs" o "preus sense IVA". D'aquesta manera podrem aplicar el 21% si la recollida es posterior a l'1 de setembre o el 18% si ho fa abans o abona el servei per avançat.

Altra mesura que es pot adoptar és la de no fer servir el tiquet de recepció com a tiquet-factura. És a dir el document de recepció és un albarà o encàrrec de servei (preus sense IVA), i emetre la factura o tiquet-factura quan es faci l'abonament del servei.

Recordem l'obligació de dur un llibre-registre d'ingressos on s'anotarà correlativament per dates les factures o tiquets-factura emeses i que aquestes han d'anar numerades correlativament. A l'hora de fer els registres es poden agrupar tots els tiquets-factura del dia i fer una sola anotació, però els tiquets han de ser numerats correlativament. Així doncs els establiments que fan servir un document numerat en la recepció i el fan servir com a tiquet-factura, cal que renumerin el document amb la data i número correlatiu quan fan el cobrament del servei.

Podeu consultar el text complert en el BOE de 14-7-2012

Enllaços | Avís legal